onsdag, september 10, 2014

samma visa varje gång

Hur kan man ha en garderob full med kläder och ändå aldrig hitta något att ha på sig? Det är samma visa varje gång jag ska ut på något speciellt. Ibland även på morgonen en helt vanlig onsdag. Och då ska du veta att jag väldigt ofta försöker att tänka ut något kvällen innan. Men ibland vill det bara inte. I morse till exempel kändes det inte helt hundra när jag stod där framför spegeln. Det hade jag egentligen inte tid med. Men jag bytte ändå. Och missade bussen. Men just det skyller jag faktiskt på lunchlådan jag bestämde mig för att börja laga 30 min innan jag skulle lämna lägenheten. Då hade jag precis gått upp. Suck. Vissa mornar alltså...

Men åter till kläderna. Varför blir det så? Ska ut på festligheter till helgen och började redan nu fundera på bästa outfiten. Problemet (om man nu vill uttrycka sig så) är att det först är middag och sedan vidare ut på stan. Med största säkerhet inkluderar kvällen även dans. Köpte ett par ursnygga skor i somras som hade vart perfekta för en kväll som denna. Om det inte vore för dansen då. Jag är nämligen en av dom som bosätter mig på dansgolvet när jag väl hamnar där. Och har man då decimeterhöga klackar så är det bara en tidsfråga innan man får ont. Och har jag väl fått ont så är det kört. Inget kan rädda mina stackars trötta fötter. Fast nu när jag tänker på det så har jag faktiskt kört två helkvällar/in-på-småtimmarna i klackisar de senaste månaderna. Visserligen hade jag ont som f-n ett tag men det löste sig ändå. Hmmmm, det tål att funderas på en gång till märker jag! 

Tillbaka till klädvalet. Har en sjukt snygg kavaj (också inköpt i somras) som även den hade vart ett glasklart val om det inte vore för dansdelen. Och det faktum att det börjar bli höst och jag säkert hade frusit en del. Men den biten fixar jag utan större problem. Är ju redan förkyld ;) Pratade med syster som dissade alla tre toppar/linnen jag äger som eventuellt skulle funka. Återigen suck. Det blir nog ett akutbesök på stan märker jag. Men till mitt försvar, för jag vet att du tänker att jag inte alls behöver något nytt, så kommer jag nog använda detta nya plagg på alla tillställningar året ut...

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'