söndag, april 26, 2009

Samlar adjektiv

På kursen som jag var på i veckan fick jag en uppgift att samla 20 adjektiv från folk i min närhet, samt 3 saker att förbättra . Jag har inte kommit så långt ännu, det är bara syrran som "lämnat in" sin lapp. Men det är verkligen en sak jag kan rekommendera! Du får veta om folk runt omkring dig uppfattar dig på samma sett och om du verkligen är den du tror. Sen är det alltid skönt för självförtroendet att ha fått fina ord från andra =)

Vi hade en liknande lek när jag gick i tredje klass på grundskolan. Man skulle skriva något bra om alla på en liten lapp och sedan fick vi en hel hög med gula små lappar som sa fina saker. Jag har fortfarande kvar alla lappar och blir än idag varm om jag tänker på dom!

Ta dig tid att säga något snällt till dina nära och kära varje dag. Det kostar dig så lite men är så tacksamt att få höra! För visst har vi alla bra sidor?!

Du är bra!
Kram Myran

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'