måndag, januari 14, 2013

gott nytt

Jag vet att det har varit väldigt tyst här under dom senaste månaderna och det kanske inte kommer vara full rulle dom närmsta månaderna heller. Men jag hoppas ändå att jag ska kunna fortsätta med mitt skapande. Om det är något jag saknar så är det att kunna sätta mig ner vid skrivbordet och låta kreativiteten flöda! 

För att göra en lång historia kort så blev jag sjuk i höstas och fick akutopereras. Hade en del problem med läkningen, men mest av allt var det anpassning till en någorlunda vardag som tog min kraft och ork. Vad jag hade planerat och trott skulle ske, hände inte. Jag väl insett nu att man inte kan förutspå hur kroppen kommer att reagera. Eller psyket för den delen! 
Jag har precis börjat med cytostatikabehandling och kommer hålla på med den under det närmsta halvåret. Hur jag mår vet jag bara från dag till dag. Men jag hoppas som sagt att jag får fortsätta med sånt jag tycker om, sånt som ger mig energi och glädje!


I know it's been very quiet here for the past months and there might not be frequent posts for the next months either. But I still hope that I can continue my crafting. If there's anything I miss, it's to be able to sit down at my desk and get creative!

To make a long story short, I got ill last fall and had emergency surgery. I've had some problems with healing, but most of all it was adapting to a everyday life that took all my strength and energy. Nothing I had planned and thought would happen did. I have realized that you can not predict how your body will react. Or your mind for that matter!
I just started my chemo treatment and will continue with that for the next six months. How I feel, I'll know from day to day. But I hope, as I said, that I may continue doing things I like, things that give me energy and joy!


Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'