onsdag, januari 30, 2013

skattkista


Varje pirat behöver en skattkista till sina guldpengar. Superenkelt att göra och kul att ha framme. Varför inte ha en pysseldag med barnen?!

Jag har använt ett chips-rör (men det är ju fritt fram att ta vad man har till hands). Jag mätte ut hur stort mitt papper behövde vara och la till en extra centimeter på omkretsen för överlappning. Sen strök jag decoupage-lim på röret som jag sedan fäste pappret på. Stryk på ett lager decoupage-lim även på pappret och se till att överlappningen fäster ordentligt. OBS! Varning för kletiga fingrar :D Låt ditt projekt torka ordentligt innan du dekorerar!

skattkista

Vanliga vita bokstäver i chipboard fick en liten mer sliten metallook med vår metallic stämpeldyna, några drag med en svart stämpeldyna och sedan Glaze på det.

skattkista2

Decoupage-lim kan användas till såååå mycket! Här har jag dekorerat två vanliga ljuskoppar; en med washi tape som jag rivit i småbitar och en med spetsband.

ljuslyktor

Today I have some fun decoupage projects to share with you; a pirate's treasure box and two cute tea light holders.

Puss å kram 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'