lördag, mars 01, 2014

tru dat.

Nu börjar huvudet hänga med resten av världen (läs jetlagen börjar ge med sig). Skulle egentligen behöva städa upp lite här hemma. Det ligger prylar överallt! Började packa upp allt när jag kom hem i tisdags men sen blev det liggandes, förutom all smutstvätt eftersom vi hade bokat in tvättid redan samma kväll. 

I morgon kommer mor och far på middag och jag ska testa min Tagine-gryta som stått på bänken orörd i ett och ett halvt år. Spännande att se om det blir så gott som man hört. Ja, så du förstår att jag inte kan ha prylar överallt om jag får gäster. Inte för att dom (eller jag) bryr sig om lite prylar här och var, men nu snackar vi ÖVERALLT; köksbordet, soffan, vardagsrumsgolvet, hallgolvet. Ja, du fattar ;) 

Men som det blir när man måste göra något, det dyker upp något roligare som man hellre hoppar på. Som min kurs i Brush Script. Hann ju bara vara med i en dryg vecka innan jag åkte iväg på semester, men nu när jag skulle städa låg penseln där och bara väntade på att jag skulle plocka upp den. Det var inte svårt att övertala mig så jag klämde ut den sista gouachen, flyttade alla prylar på golvet till andra sidan rummet och satte mig ner på golvet och övade. Det gick inget vidare idag. Hade nog lite för höga förväntningar så allt blev bara fel. Men det är ok det också. Man kan lite lyckas alltid. Fast jag fick till ett S riktigt bra. Om du har sett en video med Kal Barteski (hon som håller i kursen) så vet du att hon kan brista ut i ett Oh, that's pretty! eller liknande och jag hade faktiskt ett sådant 'moment'. Haha, då skrattade jag lite för mig själv ;) Men allt behöver inte vara så satans perfekt alltid (jag vet, jag vet, say no more). Såg den här affischen när jag letade efter nya tavlor till mitt vardagsrum och tyckte den sa allt om mig. Till exempel på jobbet, varje gång jag läser korrektur på en text som innehåller avstavningar så stör det mig. Och hur mycket jag än älskar den här affischen så stör jag mig just på att det inte är perfekt. Hur underbart är inte det?!

bilden kommer härifrån

Annars är det ganska bra med mig, förutom min förkylning som är ganska långdragen och det faktum om att alla snackar om att det är vår. Det är inte vår. Jag erkänner att jag kanske hade känt lite annorlunda om jag inte spenderat två veckor i 30-gradig värme men nu har jag det så jag har liksom fått känna hur vår känns. Min fina vän J sa att jag skulle jämföra med hur det var nu mot när jag åkte. Då var det 4 grader och regn, nu är det 6 grader och regn. Så nej, det är inte vår i mina ögon. Punkt!

Nämnde att jag letade nya tavlor. Har verkligen inga pengar för sånt just nu, men jag antar att det är då man hittar som mest...

Haha, detta var bara tänkt som en lite snabb uppdatering om vad som händer i mitt liv just nu, så blev det en mindre roman! 

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'