torsdag, september 22, 2011

Dagens åsikt

Jag lyssnar väldigt ofta på radio på jobbet. Eftersom jag gillar lättsam musik så blir det oftast kommersiella kanaler där det förekommer reklam. Och är det något jag stör mig på så är det just reklam, eller i alla fall dålig sådan. Har du lyssnat nyligen så kanske du har hört Haribo eller Biltema. Det är så uselt att det inte går att beskriva med ord. Vem kommer på sån här skit? Eftersom jag jobbar just i reklambranschen just nu så funderar jag på
1) Vad tänkte människan som kom på skiten? - Oj, vad duktig och kreativ jag har varit nu. Det här kommer att göra succé!
2) Företagen som sa Ja tack till skiten? - Det här var kul, det kommer att göra succé!

På ett sätt kan man väl säga att dom lyckats eftersom jag genast vet vad det är för produkt det handlar om. Å andra sidan stör det mig vilket gör att jag oftast stänger av ljudet. Och det är ju inte speciellt positivt. Jag blir heller inte sugen på att köpa godiset eller titta in i affären. Nä, jag är mest irriterad!

Puss å kram

1 kommentar :

'Kind words are worth much but cost very little'